دستگاه تصفیه هوا چگونه کار می کند؟
مجله آموزشی و تکنولوژی از موضوعات روز دنیا همراه با راهنمای خرید از محصولات آرایشی، لپ تاپ ، دکوراسیون، تلویزیون و...
دستگاه تصفیه هوا چگونه کار می کند؟
سه شنبه 2 بهمن 1401 ساعت 8:14 | بازدید : 1202 | نویسنده : هیمن | ( نظرات )

دستگاه تصفیه هوا چگونه کار می کند؟

Air Purifierسپس هوا از فیلترهای مختلفی عبور می کند که باعث از بین رفتن انواع مختلف آلاینده های موجود در هوا می شود. بسته به عملکرد و ظرفیت دستگاه تصفیه هوا، این دستگاه می تواند حجم های مختلف هوای اتاق (اتاق خواب، اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری)، دفاتر، فضاهای مشترک، فضاهای باز و … برای عملکرد بهینه، نصب یک دستگاه تصفیه هوا در هر اتاق ضروری است. آیا فیلتر HEPA در برابر ویروس ها موثر است؟ فیلتر HEPA یک تصفیه کننده هوای حرفه ای می تواند بیش از 99 درصد ذرات بزرگتر از 0.3 میکرومتر را از بین ببرد. این فیلتر از نظر پزشکی نیز برای تصفیه کردن هوا مورد قبول است. این فیلتر از لایه ای از الیاف بسیار ریز تشکیل شده است. آیا دستگاه تصفیه هوا در برابر ویروس کرونا و کووید-19 موثر است؟ دستگاه تصفیه هوا تا حد زیادی می تواند در برابر ویروس کرونا موثر باشد. البته خوب است بدانید که تنها دستگاه هایی قادر به تصفیه و پاک کردن هوا از این ویروس هستند که دارای فیلترهای قوی مانند فیلتر هپا باشند.

  1. دقت در تصفیه هوا: ۹۹.۹۷ درصد ذرات ۰.۳ میکرومتر
  2. قابل استفاده در هنگام خواب برای موارد حاد
  3. محدوده مساحت تحت پوشش
  4. قابلیت کنترل از راه دور
  5. هزینه نگهداری دستگاه تصفیه هوا چقدر است؟
  6. قفل کودک
  7. سرویس دورهای
  8. توجه به سایز اتاق

Air Purifierهمچنین بعضی از مدلهای موجود در بازار نیز به نشانگری جهت مطلع کردن شما از وضعیت فیلتر مجهز شدهاند. در فروشگاه آنلاین توانی نو دستگاههای تصفیه هوا با نشانگر تعویض فیلتر برای فروش موجود است. به عنوان مثال دستگاه تصفیه هوا مدل آلما پرایم Ap421 یکی از مدلهای باکیفیت در این فروشگاه است. این دستگاه دارای فیلتر نانو نقره بوده و به نشانگر تعویض فیلتر مجهز شده kalinab است. تولیدکنندگان مختلفی در بازار به فعالیت مشغول هستند که مدلهای متنوعی از دستگاه تصفیه را تولید میکنند. از بهترین محصولات موجود در فروشگاه آنلاین توانی نو هستند. گروه توانی نو، مجموعهای بزرگ از تجهیزات پزشکی است که تلاش میکند محصولات کاربردی معتبری را در زمینه سلامتی و پزشکی برای کاربران فراهم کند. برای تهیه دستگاه تصفیه هوا به فروشگاه این مجموعه مراجعه کرده و نسبت به مشخصات محصول و قیمتها اطلاعات لازم را کسب کنید. دستگاه تصفیه همراه. این دستگاه به شکلی طراحی شده که قابلیت جابجایی آسان داشته و شما میتوانید در هر مکانی از آن استفاده کنید.

آیا این اشتباهات ساده را در تصفیه هوا مرتکب می شوید؟

میزان مصرف برق و برچسب مصرف انرژی دستگاه از مواردیست که باید در خصوص آن دقت به خرج دهید. بهینه بودن عملکرد تصفیه آب باعث میشود که دیگر نگران قبض آخر ماه نباشید. هر دستگاه تصفیه کننده حتی بهترین مارک دستگاه تصفیه هوا با توجه به ابعاد و ظرفیتی که دارد، حجم مشخصی هوا و محیط محدودی را پوشش میدهد. فن بزرگتر به مراتب قیمت بیشتری دارد و به همین دلیل باید مساحت محیط را مد نظر قرار دهید تا وسیلهای مناسب خریداری کنید. دستگاههای تصفیه هوا به فیلترهایی مجهز شدهاند که از ورود هوای آلوده نظیر میکروبها، ذرات معلق و .. به محیط جلوگیری میکند. دستگاه تصفیه هوا اصولاً برای محیطهای محدود طراحی شده اند و به تنهایی نمیتوانند پاسخگوی مساحت وسیعی باشد بنابراین مهم است که آن را در جای مناسبی قرار دهید. به طور مثال میتوان از اتاق خواب شروع کرد جایی که بیشترین تایم خود را در آنجا سپری میکنید.

Air Purifierدر این فناوری، ازن و هیچ گاز مضری تولید نمیشود، به همین دلیل به آن Ozone Free نیز گفته میشود و این مدل دستگاه تصفیه هوا برای استفاده خانگی بسیار مناسب است. در این قسمت پیشنهاد میشود دستگاه ضدعفونی ازن را مطالعه فرمائید. دستگاههای تصفیه هوا، دارای یک یا چند فیلتر میباشند که تعداد و نوع آنها در بازدهی و نتیجه نهایی بسیار موثر است. در برخی از دستگاهها، به طور همزمان از چند فیلتر استفاده میشود و تعداد فیلترها با توجه به مدل و نوع کاربری دستگاه متغیر هستند. فیلتر مناسب برای دستگاهها عمدتا با توجه به محیط مورد نظر و آلایندههای موجود در آن انتخاب میشود. در زیر به انواع فیلترهای موجود برای دستگاه تصفیه هوا اشاره کرده ایم و در مورد هر یک توضیح داده ایم. فیلتر اولیه تمام ذرات جامد و بزرگ را حذف میکند و قادر است موی حیوانات و پرز فرش ها را جذب نماید.

Air Purifierشاید برای پاکیزه کردن هوا در سطح کلان نتوانیم به سرعت عمل کنیم، اما در محیط های بسته اختصاصی مانند فضاهای خانگی و اداری می توانیم از دستگاه تصفیه هوای مورد تایید و کارآمد استفاده نمائیم. بی شک همه می دانیم کیفیت هوایی که تنفس می کنیم در سلامتی ما نقش بسیاری دارد. به همین دلیل باید به این موضوع کاملاً عمیق و جدی بیندیشیم. بنابراین؛ همان طور که در بالا اشاره کردیم، در دنیای امروز، نیاز به داشتن دستگاه تصفیه هوا (Air Purifier) در خانه و محل کار بیش از پیش احساس می شود. اما همانطور که می دانید انتخاب های مختلفی برای خرید این دستگاه ضروری وجود دارد. برای آنکه بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید، لازم است تا با ویژگی ها و امکانات هر دستگاه تصفیه هوا به طور کامل آشنا شده و انواع آن را به خوبی بشناسید. به گزارش ایسنا، به نقل از رئیس گروه سلامت هوا در وزارت بهداشت؛ در سال 1400 شهرهای تهران، اهواز، مشهد، کرج و اصفهان بالاترین ضریب آلودگی هوا را نسبت به دیگر شهرهای کشور داشته اند.

Air Purifierفضای تحت پوشش این دستگاه معادل با 34 مترمربع و حجم هوای خروجی آن 405 مترمکعب برساعت می باشد که به همراه قابلیت بخور سرد آن را به دستگاهی ایده آل برای بهسازی هوای اتاق خواب، اتاق نشیمن، دفتر کار و … تبدیل کرده است. ابعاد این دستگاه کوچک بوده و فضای چندانی را اشغال نمی کند. نمایشگر تعویض فیلتر و وجود فن سه سرعته بر راحتی کار با آن افزوده است. از دیگر نمونه های موفق دستگاه تصفیه هوا ایرانی که توانسته است با قیمت مناسب ، کیفیت بالا و امکانات خود در بازار داخلی ایران جایگاهی ویژه به دست آورد دستگاه تصفیه هوا سایا مدل Blue Sky است. این دستگاه با 6 مرحله فیلتراسیون به همراه یونایزر و لامپ UV ظرفیت بالائی در پاکسازی و ضدعفونی هوای محیط دارد. از ویژگی های این دستگاه ، داشتن نشانگر تعویض فیلتر ، سنسور بو و گرد و غبار و همچنین قابلیت تنظیم اتوماتیک تصفیه هوا است.

مطمئن بدون استرس تصفیه هوا

Air Purifierامروزه استفاده از دستگاه های تصفیه هوای خانگی در شهرهای بزرگ و آلوده متداول شده است. با کمک دستگاه تصفیه هوا افرادی که بیماری هایی نظیر آسم، آلرژی و دیگر بیماری ها به خصوص مشکلات قلبی و ریوی دارند، زندگی راحتتر و باکیفیت تری را می­گذرانند. مدیر شرکت دانش بنیان نانو جوان صنعت گفت: با استفاده از مواد نانوذرات توانستیم یک ربات تصفیه هوا بسازیم که ۹۵ درصد ریز ذرات و ویروسها را به دام میاندازد. چطور میتوانیم از مواد شیمیایی خطرناک در محل زندگی خود دور شویم؟ یکی از مواد خطرناکی که در آب، غذا و هوا وجود دارد، «مواد شیمیایی برای همیشه» است. «مواد شیمیایی برای همیشه» که «پر یا فلوئوروآلکیل» (PFAS) نامیده میشوند، میتواند آب، نوشیدنی، غذا و هوا را آلوده سازد. به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، طبق تحقیقات انجام شده آلودگی هوا با افزایش بیماریهای خود ایمنی مرتبط است و قرارگیری طولانی مدت در معرض هوای آلوده، احتمال ریسک بیماریهای خود ایمنی را افزایش میدهد. یک کلاه ایمنی به تازگی توسعه یافته است که آلایندههای مضر هوا را فیلتر میکند و از موتورسواران در دهلی نو و سایر شهرهای هند که جزو آلودهترین شهرهای جهان به حساب میآیند، محافظت خواهد کرد.

Air Purifierبخش مربوط به نوع و کیفیت فیلترها نباید از نظر دور بماند، پیشرفته بودن و کیفیت فیلترها نشانهی قدرت و کارایی دستگاه شماست، همچنین عمر طولانی و قابلیت تعویض فیلترها دلیلی بر کیفیت کالاست. نوعی از تصفیه کنندهها دارای یک پیشفیلتر جذب آلایندههای درشت هستند که مانع ورود آنها به قسمتهای داخلی دستگاه میشوند. میزان و شدت صدا معمولا روی جعبه و دفترچه راهنمای دستگاه قید شده است. دستگاهی که قرار است ۲۴ ساعته کار کند، مصرف انرژی آن باید معقول باشد تا شما را مجبور به پرداخت هزینهی هنگفتی بابت برق نکند. عوامل مختلفی در تعیین قیمت این کالا نقش دارند، با توجه به اینکه هدف از نصب دستگاه تصفیه، حفظ سلامت خود و دیگران است، بهتر است نوع برتر آن را حتی اگر قیمت بالاتری هم داشته باشد، تهیه نمایید. به ضمانت و خدمات پس از فروش دستگاه توجه داشته باشید، فیلترها بعد از مدتی باید تعویض و جایگزین شوند، تامین لوازم و قطعات توسط تولید کنندهی با سابقه، معتبر و همچنین وجود آنها در بازار اهمیت دارد. همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب دستگاه تصفیه هوا مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت به نظر برسد، به همین دلیل در ادامه مطلب، ۱۹ دستگاه تصفیه هوا ارزان، باکیفیت و محبوب را برای شما آماده کردهایم. این دستگاههای تصفیه هوا امتحان خود را بارها پس داده و رضایت کاربران را جلب نمودهاند. با کلیک روی تصویر و یا دکمه زیر هر محصول میتوانید وارد سایت دیجیکالا شده و محصول را به صورت اینترنتی سفارش دهید.

Air Purifierبه طور کلی، واقعاً احساس کرده ایم که صدای این دستگاه تصفیه هوا کمتر است و در شرایط عادی تأثیر زیادی روی خواب روزانه ما نخواهد داشت. از نظر اندازه، Mi Air Purifier 4 Lite به عنوان جایگزینی برای Mi Air Purifier 3H با ارتفاع 5 سانتی متر ارتقا یافته است. ظاهر فشرده تری دارد و راحت تر در خانه قرار می گیرد. در عین حال به دلیل اندازه کوچکش بیشتر برای فضاهای کوچک مانند اتاق خواب و دفتر کار مناسب است. مزیت قیمت این محصول از نظر پیکربندی بسیار مشهود است: یک عنصر فیلتر کامپوزیت سه لایه که در نسل های قبلی گنجانده نشده است. یک صفحه نمایش OLED؛ حالت عملیات فوق العاده بی صدا؛ عملکرد قفل کودک؛ تصفیه هوا شیائومی مدل pro و غیره. Mi Air Purifier 4 Lite از سه سیستم فیلتراسیون برای تصفیه هوای ورودی استفاده می کند. دستگاه تصفیه هوا شیائومی مدل Mi Air Purifier 4 Lite دارای کنترل از راه دور است.

  1. حسگر تشخیص آلودگی هوا و عملکرد خودکار دور فن
  2. دستگاه تصفیه کننده هوا اکسی باکس مدل Aero-Pure
  3. Mi Air Purifier 3
  4. پنل کنترل لمسی
  5. دارای خاصیت یون ساز که تصفیه هوا از نوع فعال است
  6. ایجاد تنفس بهتر
  7. محدوده وزنی

دستگاههای تصفیه هوایی که سیستم تهویه دارند، جریان هوا را به سمت دستگاه روانه میکنند. هوا به داخل و به سمت فیلترها کشیده میشود و پس از آن به محیط بازگردانده میشود. ذرات معلق مضر، آلرژیزا و گازهای موجود در فضا جذب دستگاه شده و به این طریق کیفیت هوا افزایش پیدا میکند. به طور موازی، هیچ ذره مضری در بین این تبادل هوا، از دستگاه ساطع نمیشود. بسیاری از دستگاههای تصفیه هوا با فیلترهای مورد استفاده در جاروبرقی یا فیلترهای قابل شستشوی اولیه کار میکنند که میتوانند ذرات بزرگتر، موی حیوانات و دیگر ذرات را از هوا جذب کند تا توان حفاظت از فیلتر را داشته باشد. از فیلتر کربن فعال، میتوان برای جذب ناخالصیهای گازی استفاده کرد. یک گرم کربن فعال، توان استفاده برای ۱۰۰۰ متر مربع را دارد. بوها، گازها و مواد شیمیایی به دام میافتند و در نهایت مهار میشوند. بخش اصلی دستگاه تصفیه هوایی که قابلیت تهویه هوا را دارد، فیلتری است که برای ذرات معلق استفاده میشود و به عنوان فیلتر هپا شناخته شده است.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از کالی ناب دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.



موضوعات مرتبط: لوازم خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جادوکده و آدرس jadokade.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 50
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 43
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 388
:: بازدید ماه : 6480
:: بازدید سال : 27928
:: بازدید کلی : 102584